Sunday Challenge: Mars


Sunday Challenge är en utmaning där jag och Ebba varje söndag drar ett slumpmässigt tema som vi sedan ska tolka med hjälp av en bild vi själva tagit. Pågår i 6-12 månader. 

Vecka 9: 
Mars. Ja, vad betyder månaden mars för mig? 
Många tycker att mars är den jobbigaste månaden på hela året för att man måste vänta så otroligt länge på våren. Jag håller med- så har det varit alla tidigare år. Men inte detta. 
I år är tecknen på våren tidiga och redan förra månaden kastade jag min tjocka vinterjacka i en låda som nu ligger undangömd. Likaså med vinterskorna. Och förra veckan hade vi flera underbara dagar med vårsol. Satt ute och pluggade förra söndagen också, så pass varmt var det! 
Jag tror (och hoppas!) att mars månad kommer bjuda på ännu mer sol och fler vårtecken. Förra året i mitten a mars var det sviinkallt och jag minns att jag fotade istappar då. Istappar?! Inte sett det på ett tag. 
Våren är tidig iår och det är inget jag buar för! 

Kommentarer
linah säger:

den bilden var riktigt fin!

2014-03-06 | 02:59:55
Bloggadress: http://linaheve.forme.se
myrinsfoto säger:

Åh vilken vårig bild :))

2014-03-06 | 12:01:42
Bloggadress: http://myrinsfoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback