Livets kapplöpning


Det skulle bli kul, sade det. 
Jag kommer vinna, fick de mig att tro. 
Jag kommer gå ut som vinnare, och jag kommer vara stolt. 
Jag gick in i spelet utan att tänka på konsekvenserna. 
Jag gick in i spelet utan att vända mig om. 
Jag tvekade inte ens. 
Inte förrän nu. 
Ett slag i ansiktet. 
Min största tillgång, skulle de ta ifrån mig. 
Du är stark, du klarar dig utan dem, sade de. 
Men det kvittar hur stark man är, 
när man är den snabbaste löparen 
och ens ben tas ifrån en. 
Hur ska man kunna vinna ett lopp 
när man inte ens kan komma ifrån startlinjen? 
Hur ska man kunna vinna ett lopp 
när man inte har några ben att gå på? 
Hur ska man kunna vinna ett lopp 
utan 
sin
största 
tillgång? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback