4 dagar kvar till avresa

Ibland går tiden för fort
- som nu tex. Jag hade lätt kunnat vara här i 3 veckor till. Det är så synd att jag om 4 dagar ska sätta mig på flyget hem till Skandinavien. 
Jag lär mig så mycket om mig själv och om samhället överlag när jag är här. Och lärandet tar aldrig slut. Igår upptäckte jag tex att jag inte alls har problem med rödlök, och inte tunnbröd heller (som jag påstått i hela mitt liv). Här i England får man inte välja vad man vill ha och man får inte lämna kvar något på tallriken för det kan anses vara ofint, så man äter i godan ro, hur "äckligt" det än är (som tex kidneypajen vi åt häromdagen. På gränsen till snigelkonsistens). 
Jag upptäcker nya sidor hos mig själv hela tiden när jag är här, och det är underbart. 
Detta är inte bara en resa för att lära känna andra människor och det engelska språket, utan även en resa där du ska lära känna dig själv. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: