Sommaren då allt förändrades


Åh vad jag kan sakna England och Brighton ibland. 
Alltför ofta egentligen. 
3 veckor som förändrade hela mitt liv. Mitt liv att tänka, leva och hela min personlighet. 
Jag insåg massa saker om mig själv och om samhället och vår värld vi lever i. 
Åh jag saknar det så mycket... Att sitta ute och äta engelsk mat och se solen blänka i dammen med fiskarna i trädgården... Gå och lägga sig och vara trött och lycklig. 
Jag trodde heller aldrig att jag skulle sakna den engelska maten, men det gör jag faktiskt (särskilt vinäger chipsen aaaah♥). Jag saknar alla vänliga engelska människorna på bussarna och vår värdmamma♥ 
Ja, jag saknar allt. 

På resan insåg man hur bra man har det i Sverige, när man såg hur de bodde mm. Man fick ett nytt perspektiv på saker och ting som man nu har tagit med sig in i sitt liv. 
Flera veckor efter resan hade jag svårt att handla något eftersom jag kände att jag redan hade nog med saker (och då hade jag inte alls köpt så mycket på resan som jag räknade med från början). 
Även idag har situationen ändrats jämfört med tiden före resan. 
Jag hade kunnat önska mig ett nytt kamera objektiv, nya högtalare osv i julklapp i år. Stora, dyra saker och sedan inte så mycket mer. 
Men jag vill hellre ha små saker i år. Jag ser ingen poäng med att köpa/ få nya saker när man redan har några som fungerar relativt bra. (och jo ett nytt objektiv till kameran hade suttit fint då jag vill förbättras inom fotograferingen osv men i nuläget är det ingen brådska) 
I år önskar jag mig några böcker, smycken och lite kläder. 
Och jag ser det inte som något negativt- snarare tvärtom! 
Jag är så tacksam för att jag fick göra den resan i somras som förändrade allt♥

(och nej jag var inte girig innan resan, det var bara det att jag inte kunde njuta av det jag hade utan ville hela tiden ha nya saker)

Kommentarer
Emelie säger:

Det är fantastiskt hur mycket ett nytt perspektiv på saker kan göra!

2014-11-29 | 15:20:06
Bloggadress: http://ewelies.blogg.se
Jossie säger:

Drömmer om att flytta till England nån dag :)

2014-11-29 | 16:49:31
Bloggadress: http://nattstad.se/jossie
Oslofru säger:

Men så härligt att du har så fina minnen därifrån :)

2014-11-29 | 18:36:21
Bloggadress: http://www.oslofru.com
Thea säger:

Känner samma sak. Var i Brighton i somras och det var verkligen hur underbart som helst!

2014-11-30 | 15:40:01
Bloggadress: http://theasspace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback