Helsingør


Love from Panem

Hallå alla läsare där ute i världen! 
Idag är det fredag men det känns som lördag- något som resulterar till att jag sparat en dag tekniskt sett(yes!). 
Dagen har spenderats i Danmark (Helsingør) med finaste Idis♥ 
Vi har gått på julmarknad, handlat de sista julklapparna och testat på ny mat. 
På torget fanns det en marknad med lite olika stånd där det såldes mat, smycken, hantverk mm. Bla testade vi "Spiral potato". Egentligen vet jag inte hur vi hamnade där hos den gamla mannen som inte fattade svenska, men så blev det i alla fall- och det är inget vi ångrar. Spiral potatoes måste vara något utav det godaste som finns- ärligt talat (tips: skippa helst saltet om ni ska äta det någon gång). Förutom att det var riktigt gott var det väldigt spännande och intressant att se på hur mannen tillverkade Spiral potatoes
När vi hade satt oss för att äta våra potäter blev vi attakerade av fåglar så vi fick fly från torget på direkten, tyvärr.
Måste säga att det var mycket mer julstämning i Danmark än i Sverige. Lite synd tycker jag. 
Utöver julshopping handlade jag två små förtidiga julklappar till mig själv; två ringar (sista bilden). Jätteglad över att jag unnade mig de, stor kärlek♥ 
Hoppas ni också haft en bra fredag, kramisar♥

Kommentarer
LEOS SMINKBLOGG säger:

Vad mysiga bilder :)

2013-12-21 | 00:17:29
Bloggadress: http://leosstudio.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback