Sunday Challenge: Easter

Sunday Challenge är en utmaning där jag och Ebba varje söndag drar ett slumpmässigt tema som vi sedan ska tolka med hjälp av en bild vi själva tagit. Pågår i 6-12 månader. 

Vecka 17: 
Påsk. 
En högtid vi firat sedan flera hundra år tillbaka. En högtid som för oss samman; ung som gammal. 
När Ebba drog ordet påsk, tänkte jag genast "shit, vad ska jag välja för bild?". Egentligen är det inget svårt att tolka ordet, utan att välja rätt sorts bild. 
Efter många om och men blev det trots allt en bild på den fina och berömda påskbrasan, som vi gör varje påsk. 
Vi tar då massa bråten från våren (träd från höstens stormar och grenar som knäckts mm) och lägger det på hög ute på åkern. Sedan tänder vi eld på högen. Tadaa; påskbrasa. 
En stor höjdpunkt på påsken måste jag säga! ^^ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback