Spårlöst försvunnen

 
Inte ens de skarpaste glasögonen 
kan se igenom den mörkaste natten 
Skogen där i fjärran 
döljer något för oss 
Skogen långt där borta
påminner oss om förr 
Inte ens de skarpaste glasögonen 
kan se igenom nattens lögner 
Hur många hemligheter 
döljer sig egentligen bakom varje stam?
Hur många hemligheter 
kan en skog innehålla? 
Inte ens de skarpaste glasögonen 
kan förbise det som varit 
och det som komma skall 
Inte ens de skarpaste glasögonen 
känner igen en gärningsman 
bakom den vackraste masken 
Det är lätt att gömma sig 
men man kan aldrig vara osynlig 
för 
all 
t i d 

För mer än en vecka sedan försvann en man, spårlöst. Det enda polisen hittat är ett glasögonfodral, som ev. kan tillhöra honom- men ingen vet säkert. 
Jag kände inte mannen, jag har aldrig sett honom- men allt detta berör mig ändå. 
Jag kan inte ens föreställa mig vilken sits hans nära och kära sitter i just nu- inte minst han själv. 
Vart är han? Jag hoppas av hela mitt hjärta att han mår bra och att han hittas snart. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback